Wednesday, March 21, 2007

Χρααατς: Not all it’s cracked up to be

Ευκαιρία να περάσετε αυτές τις μέρες από το Μουσείο Μπενάκη της Πειραιώς, όχι όμως τόσο για την πολυδιαφημισμένη έκθεση χάρτινων ρούχων με μεγάλη συμμετοχή της συλλογής ATOPOS. Ωραία τα φορεματάκια σε γραμμή εβαζέ και λουλουδάτα ή διαφημιστικά μοτίβα, διαφωτιστική η αναδρομή στα 60’s και τις καινοτόμες τρέλες τους, αλλά δυο ολόκληροι όροφοι μαζί και τα μεσοδιαστήματα είναι πολύς χώρος για να παρουσιάζεις όλο και όλο αυτό. Ευτυχώς, δυο installations που εξυπηρετούν δημιουργικά τη φαντασία μας έχουν στηθεί στο δεύτερο όροφο της έκθεσης: δυο χάρτινοι λαβύρινθοι, ένας σε χρώμα κόκκινο πυρκαγιάς και ένας κατάλευκος, με το χαρτί σαν απαλά, ορθάνοιχτα πέταλα λουλουδιού να αγγίζει το σώμα όσων αποφασίζουν να τους διασχίσουν μας ταξιδεύουν όπως θα έκανε ένα βιβλίο στις σελίδες του, κάπου αλλού. Με τη βοήθεια, δίχως άλλο, των ονειρικών βίντεο του Tomlinson που παίζουν στην καρδιά των λαβυρίνθων.

Δε χάνετε τίποτα να περάσετε και από την αναδρομική έκθεση του εικαστικού Πανιάρα. Τα ανεικονικά έργα που έχουν γίνει με περίτεχνα διπλώματα φύλλων βινυλίου ήταν από τα πιο απροσδόκητα.

Πάντως, ο μόνος έγκυρος λόγος για να επισκεφθείτε το Μπενάκη της Πειραιώς ασυζητητί, είναι τελικά για να βγείτε στο αίθριο και να θαυμάσετε το έργο που πέτυχα να στήνει ο Κώστας Βαρώτσος την προηγούμενη εβδομάδα, στα πλαίσια της έκθεσής του Μέλλον μέσα στο Παρελθόν. Θα αισθανθείτε εγγυημένα ανείπωτη ανάταση, βλέποντας τα λαμπυρίζοντα ή συμπαγή πετρώματα δεμένα με αόρατες κλωστές σαν, έτοιμα να σας πέσουν στο κεφάλι, ως τα παντοτινά άγνωστα ιστορικά συμβάντα που ποτέ δεν μάθαμε, ποτέ δεν είδαμε και όμως νομίζουμε ότι ξέρουμε. Τόσα μόνο μπορούμε να δούμε, όσα μας επιτρέπει η θέα από εκεί που στεκόμαστε.

No comments: