Friday, April 09, 2010

Ο Γκωτιέ μας ντύνει με σινεμά

Ο αγαπητός μας Jean-Paul Gaultier φέτος κάνει ένα... τολμηρό βήμα: αποφασίζει να ανοίξει λογαριασμούς με την Ελλάδα, συγκεκριμένα να παραστεί ως ανάδοχος του 11ου Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου που διοργανώνει η γαλλική πρεσβεία σε συνεργασία με το Γαλλικό Ινστιτούτο για να παρουσιάσει μερικές από τις αγαπημένες ταινίες και όχι μόνο. Ο Ζαν-Πωλ, όμως, μας ενδιαφέρει ιδιαίτερα γιατί, όπως πλήθος άλλων μοδίστρων, έχει ιδιαίτερη σχέση με το σινεμά και τις εικόνες του. Μερικά πράγματα just fit together so well! Fashion and cinema are suuuuch a cute couple, after all.

Ο Ζαν-Πωλ , μιλώντας στο ΒΗΜΑgazino, το θέτει κάπως έτσι:

"Κάθε ρούχο το αντιμετωπίζω σαν μια ιστορία, σαν ένα άθροισμα στοιχείων που προέρχονται από διαφορετικούς κόσμους για να δημιουργήσουν μια καινούργια πραγματικότητα. Με τον ίδιο τρόπο στήνω και τα ντεφιλέ μου, στα οποία οι κινηματογραφικές αναφορές είναι σαφείς είτε όσον αφορά το θέμα του κάθε ντεφιλέ είτε το ύφος των ρούχων. Πολλές φορές αντλώ το θέμα τους από συγκεκριμένες ταινίες ή από είδη ταινιών, όπως έχω κάνει, για παράδειγμα, με τα γουέστερν ή με τον “Τζέιμς Μποντ”. Γενικά θα έλεγα ότι ο κινηματογράφος πάντα μου άνοιγε δρόμους που με πλούτιζαν, μου έδειχνε ιστορίες που τις αφομοίωνα και τις έκανα δικές μου. Πέρα από τον κινηματογράφο όμως ενσωματώνω στα ντεφιλέ και στις δημιουργίες μου πολλά στοιχεία από τον λαμπερό κόσμο των καμπαρέ, όπως το “CrazyHorse” ή το “FoliesBergere”. Εχω ιδιαίτερη αδυναμία στο θέαμα και στη φαντασμαγορία".

No comments: